Nationalt Videncenter for Læsning udvikler i samarbejde med pædagoger, lærere, forskere og andre viden om literacy til gavn for den enkelte og samfundet.

Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882
CVR 30891732

Konferencer og seminarer

Sammenhænge i børns digitale leg og læring

D. 2. juni afholdes konferencen 'Sammenhænge i børns digitale leg og læring' med fokus på 0-8-åriges sproglige, kreative og digitale udvikling.

Hvordan kan forskellige faggrupper med betydning for børns digitale dannelse og læring, skabe meningsfulde rammer og sammenhænge i barnets første otte leveår? Konferencen henvender sig primært til medarbejdere i dagpleje, daginstitutioner, skoler og biblioteker og har fokus på, hvordan der kan skabes en digital kultur i og mellem barnets forskellige arenaer.

Der er fire fælles oplæg, som på forskelligvis tager afsæt i, hvordan teori og digitale værktøjer kan anvendes i praksis i deltagernes hverdag:

  • Meningsfulde overgange i børneperspektiv
    v/ Inge Schoug Larsen, cand.psych., konsulent og indehaver af Schoug Psykologi & Pædagogik
  • Digital børnelitteratur
    v/ Marianne Eskebæk Larsen, cand.mag. og lektor på pædagoguddannelsen UCC
  • Mindfulness og opmærksomhedstræning
    v/ Stig Pryds, fridykker og stresscoach
  • Kreative og produktive apps til børn
    v/ Søren Gundelach, medstifter af UdviklingsForum og ophavsmand til lege-apps.dk

Desuden er der tre workshops at vælge imellem:

  • Workshop A (0-6 år): Hvordan kan pædagogik, didaktik og teknik forenes?
    v/ Minea Neigaard, cand.pæd.didaktik (dansk) og adjunkt på pædagoguddannelsen i Aabenraa
  • Workshop B (3-6 år): Rum og struktur for digital leg og læring
    v/ Mette Juliussen, leder af selvejende daginstitution i Egedal og diplomuddannet i innovation og ledelse
  • Workshop C (3-8 år): Bøger skabt af børn til børn
    v/ Janus Madsen, læringskonsulent og stifter af WriteReader

Del siden på email

Du deler et link til siden: Sammenhænge i børns digitale leg og læring