Konferencer og seminarer
Temadag om emotionelle følger ved ordblindhed
Et liv med læse- og skrivevanskeligheder kan have konsekvenser for identitetsudviklingen, påvirke selvopfattelsen og troen på egen mestring. Dette synes at være velbeskrevet i litteraturen. Men hvordan kan man som underviser bedst støtte den voksne ordblindekursist?
Temadagen vil handle om, hvorledes bevidstgørelsen omkring elevens faglige selvforståelse kan skabe nye gunstige betingelser for elevens udvikling og komme med bud på konkrete tiltag i undervisningen.
På temadagen vil man kunne høre om teori omkring identitetsdannelse, diagnose/forståelsesramme, den professionelle samtale og det trygge læringsrum.
Dagen vil derudover byde på praktiske øvelser og arbejde i små grupper.
Deltagerne vil få opgaveideer med hjem, som kan bruges med ens elever.
Undervisere:
Carina Vallentin Degn, cand.mag. i audiologopædi, læse- og teknologikonsulent, psykoterapeut.