Nationalt Videncenter for Læsning udvikler i samarbejde med pædagoger, lærere, forskere og andre viden om literacy til gavn for den enkelte og samfundet.

Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882
CVR 30891732

Udgivelser

Å være lærer i en mangfoldig skole. Kulturelt og religiøst mangfold, profjonsverdier og verdigrunnlag

Denne antologi handler om mangfoldighed i skole og uddannelse, og dens 17 kapitler drøfter forskellige pædagogiske spørgsmål i tilknytning til kulturel og religiøs mangfoldighed, lærerens professionsrolle og skolens værdigrundlag.

I bogen forsøger forskere og lærerundervisere fra Norge at belyse det flerkulturelle klasserum fra forskellige perspektiver. For eksempel handler nogle af kapitlerne om børns mangfoldige verden og mangfoldighed i undervisning og skole, mens andre retter opmærksomhed mod mangfoldighed set i lyset af politik og værdigrundlag.

Formålet med bogen er at være med til at skabe en mangfoldig skole, hvor eleverne kan være sig selv, og lærerne kan styrke og udvikle faglig perspektivrigdom, konkurrerende pædagogiske idealer og en bred vision for arbejdet. Bogen henvender sig til studerende på læreruddannelsen, lærerundervisere, forskere og andre med interesse for mangfoldighed i skole og uddannelse.

Del siden på email

Du deler et link til siden: Å være lærer i en mangfoldig skole. Kulturelt og religiøst mangfold, profjonsverdier og verdigrunnlag