Hovedside
  • Aktuelt
    • Nyheder
    • Nyheder særligt til læsevejledere
    • Konferencer og seminarer
    • Omtale af bøger
  • Viden og værktøjer
    • Artikler
    • Didaktiske redskaber
    • Film
    • Forskerklummen
    • Literacy.dk
    • Podcasts
    • Projektrapporter
    • Vidensunivers
    • Webdok
  • nvol.dk
  • Projekter
    • Laboratorium for digital læsedidaktik
    • Digital læsning og fagportaler
    • Naturfaglig læsning
    • Lolland skriver
    • Sproggaven med i skole
    • Få forståelsen med
    • Læsesucces for ordblinde børn
    • GBL21: Game-Based Learning in the 21st Century
    • Alle projekter
  • Tidsskrift
    • Tidsskrift nr. 32: Steder og tekster
    • Tidsskrift nr. 31: Læselyst
    • Tidsskrift nr. 30: Sproglig udvikling i matematik og naturfag
    • Alle tidsskrifter
  • Om os
    • Om Nationalt Videncenter for Læsning
    • Medarbejdere
    • Faggrupper og netværk
    • Spørgsmål og svar
    • Ledige stillinger
    • In English
    • Kontakt
Alternate Text

Fagmosaikker til skærm

Webdok

  • Multimodal læsning i elevperspektiv Et eye-tracking-studie der viser, hvordan elever udnytter teksters modaliteter.
  • Sprogforståelse Et samtaleværktøj til organisering af indsatser omkring elevers sprogforståelse i indskolingen
  • Fagtekster i gymnasiet
  • Mentor som bindeled I skolens arbejde med dobbeltudfordrede ordblinde børn
  • Sprogfitness Sprogfitness som en kropslig-æstetisk literacypraksis
  • Hvad er stilladsering?
  • Meget mere mundtlighed
  • Lærere som skrivevejledere
  • Faglig literacy - fra UK til DK Hvordan udvikler man elevernes fagsprog? I alle fag og på tværs af fag.
  • Giv mig et læserum Hvordan skaber man et læserum i skolens gamle gymnastiksal? Centeret besøgte Brønshøj skole, hvor en folkebibliotekar og to lærere har forvandlet reb og ribber til et læsemiljø.
  • Besøg med blik for sprog Man kan få inspiration til sit eget arbejde med sprog ved at tage på visit i naboinstitutionen.
  • Kommognition - når vi taler os selv og hinanden ind i matematisk forståelse
  • Invitation til samtale - sproglige deltagelsesmuligheder skaber grundlag for læring