Hovedside
Aktuelt
Nyheder
Nyheder særligt til læsevejledere
Konferencer og seminarer
Omtale af bøger
Viden og værktøjer
Artikler
Didaktiske redskaber
Film
Forskerklummen
Literacy.dk
Podcasts
Projektrapporter
Vidensunivers
Webdok
Projekter
Digital læsning og fagportaler
Naturfaglig læsning
Lolland skriver
Indsatser for elever med sprogforståelsesvanskeligheder
Læseindsatser i små grupper
Sproggaven med i skole
Læse- og skrivestilladser til udfordrede unge i gymnasiale uddannelser
Få forståelsen med
Læsesucces for ordblinde børn
ATEL: Automated Tracking of Early Stage Literacy Skills
GBL21: Game-Based Learning in the 21st Century
Alle projekter
Tidsskrift
Tidsskrift nr. 31: Læselyst
Tidsskrift nr. 30: Sproglig udvikling i matematik og naturfag
Tidsskrift nr. 29: Når undervisningen digitaliseres
Alle tidsskrifter
Literacy.dk
Skrivedidaktik og skriveforskning
"Multiliteracies": Nye literacies, ny læring
Literacy, litteraturundervisning og en skole for alle
Alle udgivelser
Om os
Om Nationalt Videncenter for Læsning
Centerets strategi og indsatsområder
Medarbejdere
Faggrupper og netværk
Spørgsmål og svar
Ledige stillinger
In English
Fagmosaikker til skærm
Webdok
Sprogforståelse
Et samtaleværktøj til organisering af indsatser omkring elevers sprogforståelse i indskolingen
Fagtekster i gymnasiet
Mentor som bindeled
I skolens arbejde med dobbeltudfordrede ordblinde børn
Sprogfitness
Sprogfitness som en kropslig-æstetisk literacypraksis
Hvad er stilladsering?
Meget mere mundtlighed
Lærere som skrivevejledere
Faglig literacy - fra UK til DK
Hvordan udvikler man elevernes fagsprog? I alle fag og på tværs af fag.
Giv mig et læserum
Hvordan skaber man et læserum i skolens gamle gymnastiksal? Centeret besøgte Brønshøj skole, hvor en folkebibliotekar og to lærere har forvandlet reb og ribber til et læsemiljø.
Besøg med blik for sprog
Man kan få inspiration til sit eget arbejde med sprog ved at tage på visit i naboinstitutionen.
Kommognition
- når vi taler os selv og hinanden ind i matematisk forståelse
Invitation til samtale
- sproglige deltagelsesmuligheder skaber grundlag for læring
Vis alle