Konferencer og seminarer
Når koden er knækket – Læsning, skrivning og synlig læring
Den 21. januar 2016 afholder UCC en konference om læsning, skrivning og synlig læring for undervisere i dansk, specialundervisning og andre fag samt læsevejledere, konsulenter, læreruddannere og andre interesserede.
Fælles oplæg
- Jane Oakhill, professor, School of Psychology, University of Sussex, UK: Children’s problems with inference making: Causes and consequences
- Anna Vera Meidell Sigsgaard, adjunkt i dansk som andetsprog, ph.d., Professionshøjskolen Metropol: Hvem ved hvad? Hvordan påvirker den samtale, der foregår mellem lærere og elever, elevernes udvikling af fagsprog?
- Marianne Iben Hansen, forfatter: Sprogbegejstring
Temagrupper:
- Maike Rubenkamp, læsevejleder og læringsvejleder på PLC i Furesø kommune, og Mette Dyreborg, læringsvejleder på PLC i Furesø kommune: Multimodalitet og æstetiske læreprocesser med graphic novels i fokus
- Mia Borchers, PD i læsning og skrivning, afdelingsleder på Borupgårdskolen, Helsingør: Læsevejlederen: Testansvarlig eller forandringsagent?
- Charlotte Rytter, lærer, danskkonsulent og lærebogsforfatter, danskkonsulenter.dk: Indhold, sprog og genre – tre dimensioner i skriftlig fremstilling
Kopier linkhttps://videnomlaesning.dk/aktuelt/konferencer-og-seminarer/eksterne/naar-koden-er-knaekket-laesning-skrivning-og-synlig-laering/