Nationalt Videncenter for Læsning udvikler i samarbejde med pædagoger, lærere, forskere og andre viden om literacy til gavn for den enkelte og samfundet.

Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882, att. sted 2210
CVR 30891732

Aktuelt

Webdok: Kommognition

Kommogni… hvad for noget? Mens mange matematiklærere kender til begrebet kommognition, er det ikke så udbredt blandt skolens andre lærere. Men det burde det måske være, for det dækker over, at tænkning og forståelse opstår, mens man kommunikerer. Det lægger altså op til en pædagogik og didaktik, der vægter børnenes sproglige deltagelse.

Nationalt Videncenter for Læsning har lanceret et nyt formidlingsformat, webdok - vi kalder dem også fagmosaikker til skærm.  

I denne webdok kan du klikke, swipe og scrolle dig gennem Ole Freils og Michael Wahl Andersens tankevækkende mosaik om børns møde med matematik i indskolingen. Se børnenes egne forklaringer i filmklip og tegninger og læs om, hvordan du kan skabe bedre muligheder for børnenes tænkning og forståelse ved at invitere dem ind i matematiske samtaler. 

Gå til webdokken: Kommognition

 

Del siden på email

Du deler et link til siden: Webdok: Kommognition