Nationalt Videncenter for Læsning udvikler i samarbejde med pædagoger, lærere, forskere og andre viden om literacy til gavn for den enkelte og samfundet.

Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882, att. sted 2210
CVR 30891732

Udgivelser

Forskningens maskinrum - typiske tværfaglige udfordringer

Forskningens maskinrum - typiske tværfaglige udfordringer er en bog, der tager udgangspunkt i hvordan forskningsprojekter ofte udvikler sig til at finde sted mellem forskellige aktører, fra flere uddannelsesmiljøer, med forskellige dagordener og metoder.

En række fagfolk forsøger i denne bog, at give svaret på, hvordan disse komplekse arbejdsprocesser forvaltes bedst. Svarene gives ud fra et konkret projekt; Technucation, der omhandler lærere og sygeplejerskers teknologiske literacy.
Med udgangspunkt i projektet, diskuterer bogens forfattere, hvordan ny viden blev udviklet til gavn for uddannelse og praksis.

Det forsøges at give læseren indblik i et maskinrum, hvor forskere fra flere fagdiscipliner arbejder sammen om et fælles mål med ansatte i det offentlige. 
Bogen har til formål at belyse typiske tværfaglige udforinger i flere perspektiver og forsøger at muliggøre et bredere og mere gnidningsfrit samarbejde, der kombinerer de forskellige kvalitative metoder.

Del siden på email

Du deler et link til siden: Forskningens maskinrum - typiske tværfaglige udfordringer