Konferencer og seminarer
IT og læse- og skrivevanskeligheder – Børn og unge i grundskolen
Aarhus Universitet afholder 2-dages kurset IT og læse- og skrivevanskeligheder – Børn og unge i grundskolen d. 25. og 26. april 2016.
Formålet med kurset er at give deltagerne et overblik over de læse- og skriveteknologiske muligheder samt at øge kendskabet til og færdighederne i at anvende læse- og skriveteknologi (LST) i undervisningen.
Læse- og skriveteknologi i undervisning
Elever i læse- og skrivevanskeligheder får stadig bedre muligheder i skole og uddannelse i takt med, at læse- og skriveteknologi (LST) udvikles og udbredes på computere, tablets og smartphones. Med den nye nationale ordblindetest må det samtidig forventes, at flere ordblinde elever diagnosticeres, og disse elever skal fortsat inkluderes i almenundervisningen – bl.a. med LST.
Hvilke teknologiske muligheder er der, hvordan anvendes den læse-skrivestøttende teknologi, og udnyttes den godt nok i undervisningen? Det handler dette kursus om.
Kurset henvender sig til lærere, konsulenter, læsevejledere og andre fagpersoner, der underviser børn og unge i læse- og skrivevanskeligheder/med ordblindhed, eller som har en vejledende rolle i forhold til denne elevgruppe.