Nationalt Videncenter for Læsning udvikler i samarbejde med pædagoger, lærere, forskere og andre viden om literacy til gavn for den enkelte og samfundet.

Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882
CVR 30891732

Konferencer og seminarer

IT og læse- og skrivevanskeligheder – Børn og unge i grundskolen

Aarhus Universitet afholder 2-dages kurset IT og læse- og skrivevanskeligheder – Børn og unge i grundskolen d. 25. og 26. april 2016.

Formålet med kurset er at give deltagerne et overblik over de læse- og skriveteknologiske muligheder samt at øge kendskabet til og færdighederne i at anvende læse- og skriveteknologi (LST) i undervisningen.

Læse- og skriveteknologi i undervisning

Elever i læse- og skrivevanskeligheder får stadig bedre muligheder i skole og uddannelse i takt med, at læse- og skriveteknologi (LST) udvikles og udbredes på computere, tablets og smartphones. Med den nye nationale ordblindetest må det samtidig forventes, at flere ordblinde elever diagnosticeres, og disse elever skal fortsat inkluderes i almenundervisningen – bl.a. med LST.

Hvilke teknologiske muligheder er der, hvordan anvendes den læse-skrivestøttende teknologi, og udnyttes den godt nok i undervisningen? Det handler dette kursus om.

Kurset henvender sig til lærere, konsulenter, læsevejledere og andre fagpersoner, der underviser børn og unge i læse- og skrivevanskeligheder/med ordblindhed, eller som har en vejledende rolle i forhold til denne elevgruppe.

 

Del siden på email

Du deler et link til siden: IT og læse- og skrivevanskeligheder – Børn og unge i grundskolen