Nationalt Videncenter for Læsning udvikler i samarbejde med pædagoger, lærere, forskere og andre viden om literacy til gavn for den enkelte og samfundet.

  • Aktuelt
    • Nyheder
    • Konferencer og seminarer
    • Omtale af bøger
  • Viden og værktøjer
    • Artikler
    • Didaktiske redskaber
    • Film
    • Forskerklummen
    • Literacy.dk
    • Podcasts
    • Projektrapporter
    • Vidensunivers
    • Webdok
  • Projekter
    • ATEL: Automated Tracking of Early Stage Literacy Skills
    • Få forståelsen med
    • GBL21: Game-Based Learning in the 21st Century
    • Indsatser for elever med sprogforståelsesvanskeligheder
    • Lolland skriver
    • Læse- og skrivestilladser til udfordrede unge i gymnasiale uddannelser
    • Læseindsatser i små grupper
    • Læsesucces for ordblinde børn
    • PLAYMORE - Play-Based Motor Cognitive Training for Improved Reading
    • Skriv i naturfag
    • Skrivedidaktik i alle fag
    • Sproggaven med i skole
    • Alle projekter
  • Tidsskrift
    • Tidsskrift nr. 28: Spirende literacy
    • Tidsskrift nr. 27: Grammatik i kontekst
    • Tidsskrift nr. 26: Læse- og skriveteknologi
    • Alle tidsskrifter
  • Literacy.dk
  • Om os
    • Om Nationalt Videncenter for Læsning
    • Centerets strategi og indsatsområder
    • Medarbejdere
    • Faggrupper og netværk
    • Spørgsmål og svar
    • Ledige stillinger
    • In english
Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882, att. sted 2210
CVR 30891732
  • Aktuelt
    • Nyheder
    • Konferencer og seminarer
    • Omtale af bøger
  • Viden og værktøjer
    • Artikler
    • Didaktiske redskaber
    • Film
    • Forskerklummen
    • Literacy.dk
    • Podcasts
    • Projektrapporter
    • Vidensunivers
    • Webdok
  • Projekter
    • ATEL: Automated Tracking of Early Stage Literacy Skills
    • Få forståelsen med
    • GBL21: Game-Based Learning in the 21st Century
    • Indsatser for elever med sprogforståelsesvanskeligheder
    • Lolland skriver
    • Læse- og skrivestilladser til udfordrede unge i gymnasiale uddannelser
    • Læseindsatser i små grupper
    • Læsesucces for ordblinde børn
    • PLAYMORE - Play-Based Motor Cognitive Training for Improved Reading
    • Skriv i naturfag
    • Skrivedidaktik i alle fag
    • Sproggaven med i skole
    • Alle projekter
  • Tidsskrift
    • Tidsskrift nr. 28: Spirende literacy
    • Tidsskrift nr. 27: Grammatik i kontekst
    • Tidsskrift nr. 26: Læse- og skriveteknologi
    • Alle tidsskrifter
  • Literacy.dk
  • Om os
    • Om Nationalt Videncenter for Læsning
    • Centerets strategi og indsatsområder
    • Medarbejdere
    • Faggrupper og netværk
    • Spørgsmål og svar
    • Ledige stillinger
    • In english
Viden om Laesning Viden om Laesning

Udgivelser

Omtale af bøger

Vi lægger løbende nye udgivelser på siden, der omhandler læsning, skrivning og sprog i forskellige perspektiver. Det kan være et literacyperspektiv, et kommunikationsperspektiv, et danskfagligt perspektiv, et almen- og specialpædagogisk perspektiv, et organisatorisk perspektiv, et professionsperspektiv eller et didaktisk perspektiv.
Vi lægger kun fagbøger på siden, ikke skønlitteratur eller undervisningsmaterialer.
Se alle udgivelserne nedenfor eller brug filter-funktionen.

Udgivelse

Fremtidens skole. Fornyelse av fag og kompetanser

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Didaktik og socialisering i dagtilbud og indskoling, CURSIV, nr. 10

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Didaktikhåndbogen. Teorier og temaer

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksis. Synlig Læring og kvalitetsudvikling i dagtilbud

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Inklusion i daginstitutionen – om at udvikle inkluderende læringsmiljøer

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Using Multiliteracies and Multimodalities to Support Young Children's Learning

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Læring – en introduktion til perspektiver og metaforer

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Børn med flere sprog. Typisk sprogudvikling og sproglige vanskeligheder

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Prøvebekendtgørelsen med kommentarer & Samlede bestemmelser vedrørende 8.-9.-10. klasse

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Læsetrappen. Alle kan lære at læse. Sådan underviser du børn og unge i læsning. Håndbog for undervisere, forældre og studerende

Læs om udgivelsen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
Kontakt os
Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882, att. sted 2210
CVR 30891732
Centeret drives i et samarbejde mellem
Københavns Professionshøjskole UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole University College Nordjylland Absalon University College Syddanmark VIA University College
Links
Besøg os på Facebook Besøg os på LinkedIn Besøg os på Instagram Se alle vores film på YouTube Hør vores podcasts Besøg literacy.dk, centerets site om literacy Hent oplæsningsprogram Om brug af tekst og indhold (ophavsret)