Nationalt Videncenter for Læsning udvikler i samarbejde med pædagoger, lærere, forskere og andre viden om literacy til gavn for den enkelte og samfundet.

  • Aktuelt
    • Nyheder
    • Kalender
    • Omtale af bøger
    • Veje til Literacy 2020, Vejle
    • Veje til Literacy 2020, København
    • Temadag om ordblinde elever i inkluderende læringsmiljøer, København
    • Temadag om ordblinde elever i inkluderende læringsmiljøer, Aarhus
  • Viden og værktøjer
    • Artikler
    • Didaktiske redskaber
    • Film
    • Forskerklummen
    • Literacy.dk
    • Podcasts
    • Projektrapporter
    • Webdok
  • Projekter
    • ATEL: Automated Tracking of Early Stage Literacy Skills
    • GBL21: Game-Based Learning in the 21st Century
    • Godt begyndt
    • Gramma3
    • Ind i øret – ud i skolen
    • Lyst til læsebånd i hele landet
    • Læsesucces for ordblinde børn
    • PLAYMORE - Play-Based Motor Cognitive Training for Improved Reading
    • Spiljournalist.dk
    • Sproggaven
    • Styrket skriftlighed på hf
    • Tidlige læsere – tidlig indsats til talenter
    • Alle projekter
  • Tidsskrift
    • Tidsskrift nr. 26: Læse- og skriveteknologi
    • Tidsskrift nr. 25: Test i skole og dagtilbud
    • Tidsskrift nr. 24: Unges tekstverdener
    • Alle tidsskrifter
  • Om os
    • Professionshøjskolernes center
    • Om centeret
    • Centerets definition af literacy
    • Indsatsområder
    • Peer review tidsskrift
    • Medarbejdere
    • Faggrupper
    • Netværk
    • Spørgsmål og svar
    • Ledige stillinger
    • In english
Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882, att. sted 2210
CVR 30891732
Viden om Laesning Viden om Laesning
  • Aktuelt
    • Nyheder
    • Kalender
    • Omtale af bøger
    • Veje til Literacy 2020, Vejle
    • Veje til Literacy 2020, København
    • Temadag om ordblinde elever i inkluderende læringsmiljøer, København
    • Temadag om ordblinde elever i inkluderende læringsmiljøer, Aarhus
  • Viden og værktøjer
    • Artikler
    • Didaktiske redskaber
    • Film
    • Forskerklummen
    • Literacy.dk
    • Podcasts
    • Projektrapporter
    • Webdok
  • Projekter
    • ATEL: Automated Tracking of Early Stage Literacy Skills
    • GBL21: Game-Based Learning in the 21st Century
    • Godt begyndt
    • Gramma3
    • Ind i øret – ud i skolen
    • Lyst til læsebånd i hele landet
    • Læsesucces for ordblinde børn
    • PLAYMORE - Play-Based Motor Cognitive Training for Improved Reading
    • Spiljournalist.dk
    • Sproggaven
    • Styrket skriftlighed på hf
    • Tidlige læsere – tidlig indsats til talenter
    • Alle projekter
  • Tidsskrift
    • Tidsskrift nr. 26: Læse- og skriveteknologi
    • Tidsskrift nr. 25: Test i skole og dagtilbud
    • Tidsskrift nr. 24: Unges tekstverdener
    • Alle tidsskrifter
  • Om os
    • Professionshøjskolernes center
    • Om centeret
    • Centerets definition af literacy
    • Indsatsområder
    • Peer review tidsskrift
    • Medarbejdere
    • Faggrupper
    • Netværk
    • Spørgsmål og svar
    • Ledige stillinger
    • In english

Udgivelser

Omtale af bøger

Vi lægger løbende nye udgivelser på siden, der omhandler læsning, skrivning og sprog i forskellige perspektiver. Det kan være et literacyperspektiv, et kommunikationsperspektiv, et danskfagligt perspektiv, et almen- og specialpædagogisk perspektiv, et organisatorisk perspektiv, et professionsperspektiv eller et didaktisk perspektiv.
Vi lægger kun fagbøger på siden, ikke skønlitteratur eller undervisningsmaterialer.
Se alle udgivelserne nedenfor eller brug filter-funktionen.

Udgivelse

Å lære å skrive - Tekstkompetanse for norskfagets skriveopplæring

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Hvordan hænger det sammen?

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Gode skrivestrategier

Læs om udgivelsen
Udgivelse

TEKU-MODELLEN

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Skolers arbejde med at forbedre elever til ungdomsuddannelse

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Læringens fundamenter – teorier og perspektiv

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Bevar os vel – inspiration til arbejdet med børns sprog og rettigheder

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Folkeskolen efter reformen

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Den danske grundskole – økonomisk set

Læs om udgivelsen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
Kontakt os
Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882, att. sted 2210
CVR 30891732
Centeret drives i et samarbejde mellem
Københavns Professionshøjskole UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole University College Nordjylland Absalon University College Syddanmark VIA University College
Links
Besøg os på Facebook Se alle vores film på YouTube Hør vores podcasts Besøg literacy.dk, centerets site om literacy Hent oplæsningsprogram Om brug af tekst og indhold (ophavsret)