Nationalt Videncenter for Læsning udvikler i samarbejde med pædagoger, lærere, forskere og andre viden om literacy til gavn for den enkelte og samfundet.

  • Aktuelt
    • Nyheder
    • Konferencer og seminarer
    • Omtale af bøger
  • Viden og værktøjer
    • Artikler
    • Didaktiske redskaber
    • Film
    • Forskerklummen
    • Literacy.dk
    • Podcasts
    • Projektrapporter
    • Vidensunivers
    • Webdok
  • Projekter
    • ATEL: Automated Tracking of Early Stage Literacy Skills
    • Få forståelsen med
    • GBL21: Game-Based Learning in the 21st Century
    • Indsatser for elever med sprogforståelsesvanskeligheder
    • Lolland skriver
    • Læse- og skrivestilladser til udfordrede unge i gymnasiale uddannelser
    • Læseindsatser i små grupper
    • Læsesucces for ordblinde børn
    • PLAYMORE - Play-Based Motor Cognitive Training for Improved Reading
    • Skriv i naturfag
    • Skrivedidaktik i alle fag
    • Sproggaven med i skole
    • Alle projekter
  • Tidsskrift
    • Tidsskrift nr. 28: Spirende literacy
    • Tidsskrift nr. 27: Grammatik i kontekst
    • Tidsskrift nr. 26: Læse- og skriveteknologi
    • Alle tidsskrifter
  • Literacy.dk
  • Om os
    • Om Nationalt Videncenter for Læsning
    • Centerets strategi og indsatsområder
    • Medarbejdere
    • Faggrupper og netværk
    • Spørgsmål og svar
    • Ledige stillinger
    • In english
Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882, att. sted 2210
CVR 30891732
  • Aktuelt
    • Nyheder
    • Konferencer og seminarer
    • Omtale af bøger
  • Viden og værktøjer
    • Artikler
    • Didaktiske redskaber
    • Film
    • Forskerklummen
    • Literacy.dk
    • Podcasts
    • Projektrapporter
    • Vidensunivers
    • Webdok
  • Projekter
    • ATEL: Automated Tracking of Early Stage Literacy Skills
    • Få forståelsen med
    • GBL21: Game-Based Learning in the 21st Century
    • Indsatser for elever med sprogforståelsesvanskeligheder
    • Lolland skriver
    • Læse- og skrivestilladser til udfordrede unge i gymnasiale uddannelser
    • Læseindsatser i små grupper
    • Læsesucces for ordblinde børn
    • PLAYMORE - Play-Based Motor Cognitive Training for Improved Reading
    • Skriv i naturfag
    • Skrivedidaktik i alle fag
    • Sproggaven med i skole
    • Alle projekter
  • Tidsskrift
    • Tidsskrift nr. 28: Spirende literacy
    • Tidsskrift nr. 27: Grammatik i kontekst
    • Tidsskrift nr. 26: Læse- og skriveteknologi
    • Alle tidsskrifter
  • Literacy.dk
  • Om os
    • Om Nationalt Videncenter for Læsning
    • Centerets strategi og indsatsområder
    • Medarbejdere
    • Faggrupper og netværk
    • Spørgsmål og svar
    • Ledige stillinger
    • In english
Viden om Laesning Viden om Laesning

Udgivelser

Omtale af bøger

Vi lægger løbende nye udgivelser på siden, der omhandler læsning, skrivning og sprog i forskellige perspektiver. Det kan være et literacyperspektiv, et kommunikationsperspektiv, et danskfagligt perspektiv, et almen- og specialpædagogisk perspektiv, et organisatorisk perspektiv, et professionsperspektiv eller et didaktisk perspektiv.
Vi lægger kun fagbøger på siden, ikke skønlitteratur eller undervisningsmaterialer.
Se alle udgivelserne nedenfor eller brug filter-funktionen.

Udgivelse

Kids – Kvalitetsudvikling i daginstitutioner

Læs om udgivelsen
Udgivelse

PISA 2015

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Skriving på norsk som andrespråk

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Læs mere - skriv mere

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Læs og skriv med små børn - En guide til pædagoger

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Skrive- og læsekultur for børn

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Medialisering - mediernes rolle i social og kulturel forandring

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Ordens värld (2. udgave)

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Biliteracy i børnehaven - At arbejde med skrift på flere sprog i dagtilbud

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Literacy og Læringsmål - i dagtilbud og børnehaveklasse

Læs om udgivelsen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
Kontakt os
Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882, att. sted 2210
CVR 30891732
Centeret drives i et samarbejde mellem
Københavns Professionshøjskole UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole University College Nordjylland Absalon University College Syddanmark VIA University College
Links
Besøg os på Facebook Besøg os på LinkedIn Besøg os på Instagram Se alle vores film på YouTube Hør vores podcasts Besøg literacy.dk, centerets site om literacy Hent oplæsningsprogram Om brug af tekst og indhold (ophavsret)